آلومینیوم| پروفیل| پروفیل آلومینیوم| مقاطع آلومینیوم| لوله آلومینیوم| اکستروژن آلومینیوم
09121110239

ساخت قالب اکسترود آلومینیوم

ساخت قالب اکسترود آلومینیوم

واحد قالب سازی آرین با کادری مجرب و حرفه ای در زمینه ساخت قالب های سنبه ماتریس و قالب بکر در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت نمود، این واحد با استفاده از دستگاه های مخصوص قالب سازی از قبیل تراش،CNC، وایرکات ،اسپارک و با استفاده از فولاد آساب و اکراینی قالب های با کیفیت بالا تولید می کند که توان تقریبی هر قالب به ۷تن در شرایط مناسب می رسد. قالب سازی آرین آلومینیوم هم چنین تیم طراحی مقاطع پروفیل و مجموع پروفیل با استفاده از نرم افزارهای طراحی و نقشه کشی آنچه را که در اندیشه مشتریان عزیز است را با ابتکار، مهارت و خلاقیت به محصول تبدیل می کنند.

تعریف اکسترود آلومینیوم

اکسترود پروفیل آلومینیوم به فرایندی گفته می شود، که در طی آن بیلت های آلومینیوم تحت فشار از داخل قالب با شکل خاص رد شده و سطح مقطعی را تولید می کنند. این سطح مقطع می تواند لوله،قوطی،نبشی و یا هر شکل هندسی دیگری باشد.

مراحل کار اکسترود پروفیل

برای تولید یک پروفیل آلومینیوم بیلت مناسب دستگاه که پیش از آن در دستگاه پیش گرم (کوره) به دمای مناسب تولید رسیده است، داخل محفظه بیلت گذار پرس قرار داده میشود.سپس دامی پشت بیلت قرار می گیرد(دامی فولادی از جنس فولاد میباشد که در ته بیلت قرار میگیرد تا از چسبیدن بیلت با رام جلوگیری کند) سنبه ماتریس به وسیله نیروی سیلندرهای قدرتمند هیدرولیکی که معمولا از۲سیلندر کوچک و یک سیلندر بزرگ تشکیل شده به بیلت داخل کنتینر فشار وارد می کنند(کنتینر محفظه ای فولادی به دمای۳۶۰ الی ۳۸۰ درجه ای می باشد) در اثر فشار وارد شده توسط جک های هیدرولیکی به بیلت و دمای مناسب بیلت مواد نیم مذاب آلومینیوم که به صورت خمیری شکل در آمده است از داخل قالب عبور کرده و به شکل پروفیل در می آید. وجود نیروهای اصطحکاکی به میزان قابل توجهی باعث افزایش فشار دستگاه پرس می شود. استفاده از روان سازها برای اصطحکاکی که بین بیلت و قالب به وجود می آید از اهمیت بالای برخوردار است پروفیل اکسترود شده را که با فشار بسیار بالا از قالب خارج می شود باید به صورت دستی یا اتوماتیک از دستگاه بیرون کشید. دستگاه پولر، پروفیل را به صورت یک دست و با قدرت یکسان از دستگاه بیرون می کشد که خود این کار موجب می شود فشار تا حدی از روی پرس های هیدرولیکی اکستروژن کاسته شود و نیز پولر باعث می شود تا حد بسیار بالایی از تاب اولیه پروفیل کاسه شود. بعد از تمام شدن بیلت، بیلت های بعدی به صورت متوالی در دستگاه اکسترود قرار داده میشود تا سفارش پروفیل تکمیل گردد با این روش می توان به میزان بسار بالایی پروفیل تولید کرد.

قالب اکسترود آلومینیوم

این کارخانه با در اختیار داشتن دو دستگاه پرس اکستروژن در ظرفیت های ۲۰۰۰ تن و ۸۰۰ تن توانایی اکسترود بیلت های آلومینیومی قطر ۷ و۴ اینچ در گروههای مختلف آلیاژی آلومینیوم را دارا می باشد.

تولید قالب اکسترود آلومینیوم

آرین آلومینیوم توانایی تولید انواع پروفیل صنعتی اختصاصی در زمینه صنعتهایی همچون ( ساختمان سازی ،درب و پنجره ، یخچال سازی ، دوچرخه سازی، قطعات آسانسور و …) تا طول ۳۶ متر و قطر ۲۰ سانتی متر پاسخگوس طیف وسیعی از نیازهای صنعت کشور به مقاطع آلومینیومی می باشد .
این کارخانه مجهز به کوره ایجینگ با طول ۷ متر جهت هر چه مقاوم تر کردن و بالا بردن سختی پروفیل های تولید شده می باشد که پس از خروج از کوره اجینگ سختی پروفیل ها با دستگاه ویستر اندازه گیری می شود ( سختی مورد تایید کنترل کیفی شرکت آرین آلومینیوم ۱۰ الی ۱۲ می باشد .
همچنین واحد آبکاری با میکرون بالا و آنادایز سفید و سیستم رنگ کاری الکترواستاتیک میزهای اتومیتیک و برش و رول پیچ ، واحد قالب سازی بعنوان فرآیندهای تکمیلی باعث گردیده ایت که اکسترود مقاطع با بهره گیری از روش مهندسی معکوس ( تحویل نمونه چروفیل و یا نقشه و تبدیل به کالای تولیدی ) برای انواع آلیاژ های آلومینیوم در اسرع وقت میسر گردد.

همکاری در تولید قالب اکسترود آلومینیوم

این کارخانه افتخار همکاری با شرکت های بزرگی همچون :
ایران خودرو، فین تیوب ایران ، ماموت ، ماشین سازی شمال و … دارد.

دانلود کاتالوگ محصولات آرین آلومینیوم

کاتالوگ محصولات آرین آلومینیوم